1 Mayıs 2012 Salı

Saç Sorunsalı

Mevsim değişikliği ile şaha kalkan saç sorununa bir önerim olacak :) Vaktiyle denediğim için yazıyorum boş değil yani ;) Saçlarımın çok dökülmesine taktığım senelerdi.... Aman Allah'ım hemde ne dökülmek tutam tutam akıyordu duşta resmen. Tabi ben bunun üstüne dermatologların yollarını arşınlamaktayım. Her gidişimde bir ton test, vitamin, mineral, B12, demir bir sürü tıbbi açıklama netice itibariyle aldığım cevap: ''Demir eksikliği yapar, e B12 eksikliği de var biraz.en önemlisi mevsim değişikliği!''  Bunu bende biliyorum sonuç?Ne içiyim doktorcum ben?
Velhasıl kelam kendi göbek bağımı kendim kestim. Uzunca bir araştırma sonucunda hepinizin de duymuş olduğunu varsaydığım iki seçeneğe geldim durdum. 1) Çam terebentini  2) Çeşitli yağlarla saç diplerine masaj
Şimdik öncelikle çam terebentini uygulaması en kolayı. Verilen ölçülerde şampuanına karıştırıp çalkalıyorsun al sana her yıkamada saç bakımı. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta çam terebentini yakıyor hafif. Özellikle direkt uygulamalarda birazda fazla sürerseniz ufak ufak saç diplerinizde sızılar hissedersiniz. 
Çam terebentini etkisini net gördüm diyemem çünkü devamlı kullanmadım ve aynı anda destekleyici başka uygulamalarda bulunmadım.Ama devamlı kullananlardan olumlu sonuçları duydum burada önemli olan uygulamanın devamlılığı bir kullan bir bırak ile sonuca varılmıyor canlar.Ben bu konuda devam edemeyenlerdeyim. Aslında kuruntulu bir yanım var saça uygulama yaparken vücudun başka bölgelerinin esanstan etkilenip etkilenmeyeceğini sorguladım durdum. Neticede duş anında köpüklerden kaçamıyorsunuz. Biraz çocukça ama hevesimi kırdı devam edemedim.Burada paylaşmamın sebebi devam edildiğinde güzel sonuçlar doğurduğuna ilişkin tecrübe sahibi zuzulardan edindiğim bilgiler. Bir de siz deneyin. Devam edip sonuç alırsanız bana da yazın :) 
İkinci yöntem, ki bunu düzenle uyguladım ve neticeyi gördüm, saça iyi gelen birçok yağın karışımından oluşan saç spreyi. Bu spreyi nemli saça bolca sıkıp saç diplerime beş dakikalık masajlarla yedirdim.Tabiki pimpirikliliğimden sebep yüzüme gözüme alnıma bulaşan en ufak bir yağ zerresini çitilemek suretiyle defettim ki başıma bela almayayım :) Saçta en az bir saat bekletip yıkadım. Dilerseniz daha uzun da bekletebilirsiniz tabi. Özellikle uzun süreli bir işim varsa o işe başlamadan önce saçlarıma yedirip tarayıp saçlarımı topluyorum ben ki beklemek zul gelmesin. Ne bileyim bilgisayarda uzun süre çalışacaksanız, yemek yapacaksanız, temizlik yapacaksanız bu işe başlamadan önce saçınızı yağlamak iyi bir seçenek benden söylemesi:) Burada işin can alıcı ve can sıkıcı kısmı bununla haftada bir uğraşmak zorundasınız. Yani haftanın bir günü dişinizi sıkıp beş dakika masaj bir saat bekleme yapabilirseniz eğer bir süre sonra saç diplerinizde ufak ufak yeni saçların çıktığını görebilirsiniz. Tabi devamlılık bunda da önemli.Bıraktığınız takdirde her şey eskiye dönüyor.Ama iyi ve ucuz bir bakım şekli. Düzenle yaptığınızda fayda göreceğinizi düşünüyorum. Ben yukarıda resmini paylaştığım ürünleri kullandım. Tabi yağ karışımı konusunda başka seçeneklerde var. Bu ürünleri aktarlardan temin edebilirsiniz. Gayet ucuz bir saç bakım yöntemi. Açıkçası kimyasal kremlerden ve benzeri bilimum malzemeden daha zararsız olduğunu düşündüğüm için özellikle bunun gibi ürünlerle bakımı tercih ediyorum ben. Denemekten zarar gelmez sanırsam. Aklınızın bir köşesinde bulunsun belki yararlı olur ;) 
Bu arada....
Saç dökülmesini mevsimsel değişiklikleri göze alarak belli zaman dilimlerinde çok dikkate almayın derim. Mevsim geçişleriyle birlikte genel olarak artan dökülmeler belli bir zaman sonra normale dönüyor. Önemli olan devamlı olarak saçınızı doğal ürünlerle canlandıracak ve besleyecek yolları ihmal etmemek. Birde vitamin  ve demir eksikliği saç dökülmesiyle bağlantılı olabiliyor. Dökülme çok yoğun yaşanıyorsa bir uzmana başvurun mutlaka. Ben ilk önce doktora gittim mesela, çok önemli bir sorun olmadığını öğrenince bakım yoluna gittim. Aman diyim zuzular sağlık önemli. Onun dışındaki dökülmeleri ufak müdehalelerle aza indirgemek mümkün ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder